BUDAPEŠŤ- část 1.

unspecified-2

Listopad na cestování asi není úplně nejlepší volbou, ale na druhou stranu je to zas úplně jiná dovolená. :) Sice zimu jako takovou moc ráda nemám, ale při cestování mi to nevadí. Líbí se mi chodit po městě nebo po památkách  se šálkem horké čokolády nebo svařáku v ruce a kochat se.

Budapešť je sama o sobě krásná. Můj první výlet do tohoto města byl v létě. Přišla jsem si tam jak u moře na dovolené. Bylo to skvělé! Teď jsme tam vyrazili na úplnou náhodou a neplánovaně na podzim, který byl sice chladný a malinko deštivý, ale i tak mělo tohle město své kouzlo.

Do Budapešti jsme vyrazili vlakem. Přeci jen to je pohodlnější a příjemnější cestování, když nemusíte celou cestu řídit.  Jízdenky jsme koupili měsíc dopředu i s místenkou na cestu tam i zpět. Na jednoho to vyšlo za 1380,- Kč. (Cena sedadla je rozdělená podle místa ve vlaku. Nejdražší jsou u okna a nejlevnější u dveří nebo u uličky.) Vlak vyjížděl v 5:52 ráno a ve 12:30 jsme byli v Budapešti. Těch 6,5 hodiny cesty nakonec uteklo to jako nic. :)

V Budapešti jsme měli hotel kousek od nádraží, což bylo super. Žádné cestování na hotel s taškama a hledání hotelu. Za dvě noci se snídaní a pojištěním celého pobytu jsme dali 2670,-. (www.pelikan.cz)

Po ubytování jsme vyrazili do města. Prošli jsme se do nedalekého parku, kde je téměř vše od zoo, botanické zahrady, náměstí až po něco jako malý zámek. V botanické a ani v zoo jsme nebyli, ale to nám nijak nevadí. Chtěli jsme se spíš procházet po městě a památkách. Byl jste tam někdo? :) Na závěr dnes jsme si koupili večeři na hotel a v poklidu plánovali trasu památkama na druhý den. :)

Náměstí hrdinů (u parku)

Kostel v parku

(Tady to vypadalo malinko jako v Harry Potter světě :D)

07-2

…bez mapy ani ránu! ♥

Židovský památník u řeky před Parlamentem.

Západ slunce nad Peští

Noční Parlament

photo by photo.kubajsz.com & me

Měj te se krásně a koukněte na předchozí článek, kde si můžete „zasoutěžit“! A příště se můžete těšit na obří dávku fotek! :)