#holkynaislandu – Reykjavík

Naše dámská jízda po Islandu je sice už za námi, ale články k našemu tripu ještě ne. Dohromady plánuji udělat cca 4-5 článků. -> Reykjavík, West fjords, jih Islandu, fotovýbava na Island a technické informace ohledně celého našeho dobrodružství. :) Kdyby Vás napadla nějaká technická otázka, tak klidně piště sem do komentářů nebo třeba na Instagram a já je zahrnu do článku. Plus případně, kdyby Vás napadl přímo námět na článek, tak pište taky. :) Nicméně teď ale zpět k dnešnímu článku..

Středa – Praha

Odlet jsme měly asi nejlepší, jaký jsme jen mohly chytit. Využily jsme přímého letu z Prahy od WizzAir, díky kterému jsme přistály v Reykjavíku už v 8 hodin ráno a měly tak celý den před sebou. Jako další bonus nám do karet hrál posun času, který je teď 2 hodiny.

*odlet jsme měly v 6:25 ráno z Prahy, přílet původně v 8:35 v Reykjavíku (10:35 „českého“ času).
**Tenhle 2 hodinouvý posun v kombinaci s dlouhým světlem/dnem nám dělal hrozný problém. Nedokázaly jsme stíhat český čas normálně. :D Kuba mi několikrát napsal, že už jde spát a já na tu smsku koukala jako blázen. Měla jsem pocit, že je třeba 5 odpoledne teprve.. :D

Po přistání na hodně hezkém letišti, jsme koupily víno v dutty free obchodě (pak je všude drahé), sváču na posilnění, vzaly si kufry a vyrazily pro auto do půjčovny přímo na letišti. Po vyzvednutí auta jsme hned vyrazily směr Reykjavík. :)

*Více k půjčení auta v článku FAQ. :) (Jak se dostat z terminálu na letiště, na co si při půjčování dát pozor, atd..)

Reykjavík

Už při cestě z letiště nás překvapilo jaké hory se kousek nad Reykjavíkem tyčí. To, že na Islandu mají sopku vím, ale tak nějak jsem stejně měla v hlavě zafixováno, že Island je spíš „placka“. Chyba. Krásné město přímo u pobřeží s horamy v zádech nás okouzlilo asi snad vším. Po odložení kufrů u Andy, naší třetí parťačky, která teď v Reykjavíku studuje, jsme se vydaly s Domčou směr centrum Reykjavíku.

Cesta nám netrvala nijak dlouho, cca 3 min. a to bylo jen díky Andy, která bydlí přímo v centru a to na ulici Tjarnargata. Od všeho jsme tedy měly opravdu jen kousek. :) Stačilo přejít jen přes „rybník“ a byly jsme hned „u všeho“. Hned na začátek možná musím ještě dodat, že náš Reykjavík byl pohodový den, žádné velké honění se za památkamy. Chtěly jsme si ho užít tak nějak normálně. :)

První zastávka byla v indické restauraci Hradlestin na oběd, protože jsme obě měly šílený hlad. Tuhle restauraci zmiňuji z toho důvodu, že jejich jídlo bylo hrozně vynikající a jejich „bramboráčky“ byly ty nejlepší jaké jsem kdy jedla. Fakt! Za jídlo jsme každá zaplatili necelé 2500 ISK / 500,- Kč. Po obědě jsme se procházkou přesunuly do vedlejší uličky k bankomatu a tam jsme si koupily pohledy pro naše milované doma. Pohled stál cca 100 ISK, což jde. Nicméně známka, tak ta je dražší. :D Za 4 pohledy a 4 známky jsme každá zaplatila 300,- Kč, tedy 1500 ISK. :D

*restaurace Hradlestin je vhodná pro všechny, tedy i pro vegany. :)

Dále jsme pokračovaly ke kostelu Hallgrímskirkja, který mě osobně hrozně překvapil. Když stojíte před ním, tak se před Vámi týčí ohromný kostel. Po vstupu do kostela jsem byla opět v šoku, jelikož jsem nikdy neviděla takto „minimalistický“ vnitřek kostela. Žádná výzdoba, žádné malby, nic. Jen stěny, lavice, varhany a oltář. (Říká se tomu tak vůbec? Jak se říká místu, kde stojí kněz a děla například bohoslužbu? ) V kostele je i malinký obchůdek, kde si můžete zakoupit nějaké upomínkové předměty nebo zakoupit lístek na rozhlednu, která je ve věži kostela. Lístek vyšel na hlavu 1000 ISK / 200,- Kč  a na rozhlednu se dostanete výtahem a cca 30ti schody. :)

*Já jako velký poseroutka jsme to normálně dala, i když mě Domča musela chvilku držet za ruku. :D

Po kostelu jsme vyrazily směr kavárna Roasters, která nám byla doporučena. Velkým překvapením, víc pro Domču než pro mě, bylo refill – bezedný hrníček černé kávy. Druhým překvapením byl český pár, který nás poznal a hned na nás začal mávat. Proseděli jsme a prokecali jsme tam asi hodinu a půl určitě. Nicméně zpět ke kávě, tak byla vynikající a můžeme jen a jen doporučit. ♥

Fotka od Domči z Instagramu

Po kavárně jsme ušly asi 15m a zastavily se v Braud pekařství a pokud budete v Reykjavíku, tak sem prostě musíte zajít i kdyby jen to tam očuchat. Tahle pekárna si mě i Domču získala už na ulici, kdy jsme ucítily tu vůni. Pokud na tom budete tedy stejně, tak zkuste jejich skořicové šneky (záměrně píšu množné číslo, jeden nebude stačit) a chlabe. Nebudete litovat. Za náš týdenní pobyt jsme spořádaly tolik pečiva, jak už dlouho ne. …a hádejte, co dostal Kubajsz za úkol mi dovést, až bude on na Islandu. :D

Po Braudu jsme zamířili směr nábřeží a posleze si daly sraz s Andy u pošty, která přiletěla zpět na Island až pár hodin po nás. Plus jsem hned první den odeslaly pohledy. :) (Andy si před naším příletem na Island dala týdenní pochod po Švedsku na běžkách, kdy ušli přes 100km. Článek o tom má TADY ! )

*pohledy dorazily domů až cca po 14ti dnech

Večer jsme vyrazily na welcome party do Vinyl, kde zároveň Andy pracuje. Je to skvělý veganský podnik s velmi dobrým vínem a jídlem, které Vám ani nepříjde, že je veganské. Já jako extrémní všežravec doporučuju a jestli se tam ukážete ještě do konce května, tak se ptejte po brunetce Andy a pozdravujte jí. :))

Z Reykjavíku jako takového jsme toho o moc víc neviděly. Město jako takové nebylo naším primárním důvodem návštěvy a veškerý čas jsme si hlavně chtěly užít pohromadě s Andy. Pokud tam ale plánujete strávit více času, tak mají například několik skvělých museí nebo každý týden „tržiště/market“, kam všichni doporučují vyrazit. :)

Po zbytek týdne jsme v Reykjavíku byly max vždy večer nebo ráno před odjezdem na výlety. Díky tomu můžeme doporučit ještě jednu kavárnu, kde dělají skvělé brunche. Jménuje se Vesturbaejar a najdete jí kousek od centra. :) Pokud tam ale vyrazíte, tak doporučuji ještě před oficiálním zahájením bruche, jelikož pak si tam sednout je náročnější.

Polární záře v Reykjavíku

Polární záři jsme chytaly tady jen jednou a to u majáku Grótta Island Lighthouse. Před ním je parkoviště, kde zaparkujete i při velkém návalu lidí, se kterým na tomhle místě při polární záři musíte počítat. je to asi jediné místo, kde se dostanete z dosahu pouličních lamp a oblohu nemáte osvícenou.

Sice jsme měl mraky, ale i tak jsme ji viděly. Byla světle zelená a i na oko bylo poznat, jak tancuje. :) Pak byly mraky, ale i tak se dala vyfotit + vidíte ty hvězdy? ♥

Druhým místem je hřbitov, kde jsme sice polární záři nechytaly osobně, ale Andy už několikrát ano. Je to druhé místo, kde se dostanete z dosahu pouličních lapm.

Třetím místem je štěstí spojené se 100% šancí vidět polární záři nad Reykjavíkem. Stává se to cca jednou do roka, kdy celé město při této pravděpodobnosti zhasnou a pozoruje se polární záře. :)

To by bylo k Reykjavíku vše. Pokud to bylo pro Vás málo tipů a máte IG, tak doporučuji prozkoumat některé profily zabívající se Islandem. Najdete tam spoustu krásných míst, které jsou jak turistické/historické, tak naopak méně známé. :)