Jednodenní výlet do Rakouska – Hallstatt | Wolfgangsee

Další víkend před námi a my plánujeme kam vyrazit. Předpověď počasí není moc lákavá, a tak tomu necháváme volný průběh a uvidíme. Naštěstí se počasí umoudřuje, takže nakládáme auto a v devět večer vyrážíme směr Rakousko. Výběr padl na Hallstatt, cca 380 km z Prahy (4 hodiny cesty). Malé městečko u jezere mezi kopcema, kterému dominuje kostel přímo u vody. Takové to klasické místo, které je až kýčovitě hezké. :D

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cesta utíkala dobře, naladili jsme náš playlist na spotify a vesele drandili až do Kaplice. Tam nás úsměv přešel. Uzavírka jedné jediné hlavní cesty a objížďka asi tak na hodinu. O značení objížďky, které bylo víc než mizerné, raději pomlčím. Nakonec objížďku zvládáme a jsem u hranic. Kupujeme dálniční známku a míříme dál.

Taky máte někdy pocit, že stačí přejet hranice a okamžitě jste v jiném světě a to doslova? Já to nechápu. V Rakousku snad mají i ty hvězdy více svítiví. :D

Do Hallstattu přijíždíme ve dvě ráno. Projíždíme tunel směrem do centra města, kde v jeho cca polovině odbočujeme na parkoviště. Vypadá to, že se nikde neplatí, tak rozkládáme postel a jdeme spát. Budíček dáváme na východ sluníčka, takže 5:30… Krásné tři hodinky spánku.

Ráno.. Pokaždé, když někam přijedeme v noci, tak miluju se ráno probudit do toho místa, které jsem „neviděla“. Otevírám tedy dvěře, rozlepuji oči a předemnou se tyčí ohromné hory, vedle parkoviště šumí vodopád a výhled na městečko je božský. Oblékáme se a vyrážíme na nejznámější místo, ze kterého se fotí kostelík u jezera.

Kdo najde kočku a tajnou kočičí lávku? :D

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cestou ke kostelíku už začínáme tušit, že asi nebude jediný fotomaniaci v 5:45. Stejný nápad mělo asi 20 japonců a mezi nima my dva. :D Ladíme místo, fotíme a čekáme.. Když ani po 20 minutách se sluníčko po východu nepřehouplo přes horu a nezasvítilo na kostelík, tak balíme a vyrážíme využít čas jinam. Objevujeme molo, kde se zasekáváme a fotíme a fotíme. Výhoda byla, že molo bylo přímo proti východu sluníčka z poza hory, takže dokonalost. Cvakáme #chytnislunce na všechny možný způsoby a pomalu si štrádujeme po městečku dál. Kostel, hřbitov a opět na tolik známé o oblíbené místo. Vtipné je, že přicházíme v pravý čas a chytáme sluníčko dopadající na kostel.

Děláme poslední snímky a pomalu se vracíme zpět k autu. :) Hallstatt je nádherný městečko a rozhodně jsme tu nebyli naposledy. Příště chceme prozkoumat jeskyně a lávky v kopci/v horách nad městečkem. Plus projížďka po vodě by asi taky nebyla k zahození. :)

Vyrážíme z městečka ven a na první křižovatce zkoušíme odbočku doleva směr hory. Nevíme co nás čeká, ale chceme to prozkoumat. :) Příjíždíme do vesničky, kde je to tak krásný, že parkujeme. To ticho, rosa a sluníčko nás učarovalo. Otevíráme kufr a sedáme si. Kubík začíná dělat pár fotek, já snídám a kochám se tou nádherou.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Z vesničky pokračujeme dál a to směrem na Wolfgangsee. Já cestou usínám, protože tři hodiny spánku jsou vážně málo a cesta mě prostě ukolíbala. Kuba mě klasicky začne během mého tranzu fotit, což samozřejmně vím a pokaždé otevírám oči a nachytám ho. ..Takže jsem se vlastně ani nevyspala. :D Nakonec stavíme někde kdesi ve vesničce a jdeme se projít po louce.

Horal ♥

Po krátké procházce opět pokračujeme dál až na Wolfgangsee. Rakouská jezera jsou prostě jiná, takže se opět necháváme okouzlit a vyrážíme na procházku podél jezera. Téměř ihned narážíme na dřevěná odpočívadla na vodě ve tvaru leknínu, kde sedáme a sluníme se. Kuba sundavá boty a dává nohy do vody. Já se jako správná přítulka po chvilce opičím. Voda studená, ale osvěžující. Cvakáme několik fotek, ládujeme maliny z Tesca a opalujeme se.

Celý den na leknínu samozřejmně nesedíme. Nazouváme boty a vyrážíme dál. Užíváme si sluníčka, fotíme o 106 a dokonce nám přichází smska, že má sestřenka Terezka přivedla na svět malou čarodějku Valerii. Já celá šťastná skáču asi 2metry vysoko a Kubajsz s úsměvem přihlíží, jaký třeštiprdlo má za holku. Cestou zpět se několikrát zastavujeme a opět fotíme a fotíme.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Když dojdeme konečně k autu, tak zahazujeme bundy a vyrážíme ještě do městečka, kde opět fotíme. Na takových místech je prostě fotogenické úplně všechno. :) Na chvilku sedáme na molo a já jsem tak šťastná, že si lehám na molo a užívám si vše okolo. Nakonec nám Kubajsz musí slíbit, že tam rozhodně nejsme naposledy. V létě to tam musí být dokonalé.

Od Wolfgangsee míříme už domů, ale podnikáme ještě jednu zastávku a to v městečka Traunkirchen, které leží u obrovského jezera Traunsee. Já si tu nacházím vysněný baráček přímo u jezera a už plánuji, jak tam budu na strý kolena žít. Taky to tak někdy máte? :D Po procházce městem opět sedáme do auta a míříme směr ČR. Cesta domu byla rychlá a poklidná. Domu přijíždíme ve 20:00, takže náš výlet ani jeden den. :P

Molo u mého vysněného domečku.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

To je on.. ♥  Ticho, voda a hory..ideální místo :)

Shrnutí: 3 jezera, 3 města, 1 noc, 900km, 23 hodin čistého času, 1 východ slunce, bambilion fotek a ještě více vzpomínek  = 2.500,- Kč/2 lidi

Za nás tuhle trasu a tyhle místa můžu jen doporučit. Je to tam krásný a stojí to za výlet. :) Jo a Kubíka článek s jeho fotkama najdete TADY u něj na stránkách. :)