Velikonoční výlet – den 1. – Neuschwanstein

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Čtyři dny volna a zůstat v Praze? Rozhodně NE! … Vidina každého prodlouženého víkendu v nás evokuje nutkání výletovat. V poslední době jsem si s Kubou na tom udělali malou závislost, a proto není divu, že velikonoční prodloužený víkend jsme zneužili na výlet. Tentokrát padl výběr na krásný Neuschwanstein zámek, který se dokonce stal inspirací pro Walt Disney zámek. Celá historie zámku stojí zá to. :) Postavil ho bláznivý král Ludvík II. Bavorský, který neměl rád lidi a chtěl být sám stranou. Takže něco pro nás! :D

Cesta začala už den před odjezdem, tedy ve čtvrtek. Kuba si sháněl foťák a objektivy, protože svou výbavu prodal a novou si ještě nekoupil. Díky bohu za možnost zapůjčení foto výbavy u FotoŠkody. Abych pravdu řekla, tak si moc neumím toho mýho kluka představit vejletovat bez foťáku. Jeho výběr padl na Sony. Dále jsme museli sehnat eura, koupit jídlo na cestu, a v mém případě sehnat širokoúhlý objektiv. V mé „blogerské“ foto výbavě je jen 17mm a 45mm. Nikdy jsem nic jiného nepotřebovala, ale na tyhle výlety je tohle prostě málo. Zkusila jsem tedy napsat do Olympusu a modlila se, aby mi odepsali. Klasicky jsem psala na poslední chvíli, kdy mi hořela koudel u zadku. Díky bohu mi přišla odpověď rychle a ještě lepší bylo, že mi objektiv zapůjčí bez problému. Na výběr jsem měla hned z několika možností, ale nakonec volba padla na 7-14mm/f 2.8 a 12-40mm/f 2.8 PRO. Ještě jednou moc děkuji! Celou dovolenou jsem měla nasazenou nakonec jen 7-14mm/f 2.8 a žádný jiný jsem ani nevytáhla. Byla to láska na první pohled. …budu muset popřemýšlet o pořízení tohoto objektivu. Kord teď, když chceme cestovat ještě více. Na poslední chvíli jsme si nakonec zabookovali i hotel ve městečku přímo pod hradem. :)

*Pokud plánujete dovolenou na tohle místo dopředu, tak si zarezervujte hotel co nejdříve. 90% hotelů je beznadějně dopředu vyprodána. :) Nám se podařilo sehnal malý klasicky německý hotel necelých 5km od zámku ve městě Füssen. Na poslední chvíli hotel sehnat jde, ale jste od hradu dál.

Pátek:

Odjezd byl v 5 ráno, takže vstávačka ve 4:30, vyčistit zuby, obléknout a vyrazit. Cesta nám měla trvat 5 hodin, a jelikož jsme chtěli mít celý den na místě k vejletování, tak jsme museli vyrazit brzo. :)

Na místo jsme dorazili před desátou. Projeli si městečko, nasnídali se v mekáči (nikde nic otevřeného ještě nebylo :D ) a vyrazili do hotelu se ubytovat. U Kubíka v článku je k té poslední mé fotce napsán popisek okem chlapa. Já bych tu situaci popsala tak, že než si Kubík vybral a připravil foto bágl, tak já měla fůru času přemýšlet nad trempáckým outfitem. :D …ach ti chlapi!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Z hotelu jsme vyrazili autem pod zámek, kde jsme zaparkovali na placeném parkovišti (6 EUR). Od parkoviště nám to cestou lesem do kopečka trvalo cca půl hodinky, než jsme došli na rozcestí: zámek / lávka. Naše volba padla na lávku, která byla blíž. Z lávky je krásně vidět na zámek a dolů na malý vodopád. Když přejdete lávku na druhou stranu, tak máte možnost výšlapu na kopec, kde je několik různě vysoko položených vyhlídek. S Kubou jsme tedy neváhali a kopec si víceméně celý vyšlápli.

*Tip: Nejdříve zamiřte na lávku a vyhlídky na kopci. Většina lidí chodí neprve na zámek a až pak na lávku. Díky tomu tam dopoledne nejsou skoro žádné fronty a odpoledne je tomu naopak… Fronta minimálně na půl hodiny. (Kdo viděl instastories, tak ví o čem mluvím. :) )

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Nohy v luftu nesmí chybět! ;)

Hned první vyhlídka byla nad lávkou. Svůj strach z výšek jsem hodila za hlavu a sedla si na kraj skály. Výhled tam byl krásný a hlavně…co bych pro hezkou fotku neudělala, že? :D Kubajsz na této vyhlídce vytáhl svoje lásky jménem lupa a koule, a začal kouzlit. Pár turistů si toho všimlo a rázem se stal atrakcí Kubajsz. Dokonce si naší kouzelnou kouli i půjčilo pár turistů. :D

Další vyhlídka byla o kousek výš. Každá vyhlídka byla krásná, ale mě osobně vadila ta placka za hradem. Proto jsem udělala jen pár fotek z každé vyhlídky a spíš si užívala výhled šikmo na hrad, jezera a hory.

Kdo si všiml, jak zvláštně mám přidělaný foťák na popruhu od batohu? S Kubajszem jsem se dělali srandu, že vypadám jak terminátor. :D Nicméně na tenhle Peak držák nemohu dát dopustit. Na to šplhání do kopce je to ideální. Foťák máte pevně na batohu, nelítá vám na krku ze strany na stranu a hlavně Vás nebolí za krkem. Foťák z toho velmi jednudeše odepnete a zas nacvaknete. :)

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Když jsme vyšlápli téměř až nahoru, tak jsme objevili ještě jednu vyhlídku s menším výstupkem. Opět házím strach z výšek za hlavu a sedám na kraj. Musím se přiznat, že když jsem seděla, tak mi ta výška nevadila. Problém nastal, když jsem si stoupla a Kuba mě chtěl vyfotit, jak tam stojím. Pohled do dálky a za menšího větříku už nebyl úplně ok, tak jsem se chytla jedné větvě a vše bylo opět v pořádku. :D

Cestou dolů jsme to vzali jinou cestou a vrátili jsme se zpět k lávce. Když jsme jí přešli, tak jsme byli mírně v šoku z té dlouhé fronty :D Rozhodně jděte nejdříve na lávku a až pak na zámek! :D

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cestou na zámek jsme si odběhli ještě vyfotit vodopád pod lávkou, kde si Kubík zahral na kamzíka. (Kdo četl jeho článek tam pochopí :D) Většina kolem procházejících lidí ho nazývala dangerous man. :D

No a konečně je tu zámek. Dovnitř jsme nešli, na tyhle věci moc nejsme. Navíc se tam část zámku rekonstruovala, takže půjdeme příště. :)

*Na této fotce je dobře vidět velké jezero v dálce za zámkem, bohužel pro nás bylo vypuštěné… :-/

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Po zámku jsme zamířili k jednomu jezeru, které bylo vidět z vyhlídek. Byl to park, ideální na procházky nebo na běhání. Udělali jsme pár fotek a zamiři jsme zpět na hotel.

Večer jsme dali ve městě jídlo a šli se ještě projít. Musím říci, že večer mi to městečko přišlo jak z nějaké pohádky/hororu o upírech. :D Po procházce jsme zamiřili zpět na hotel a spát.

To bylo k první dni vše. Příště se můžete těšit na pokračování. :)